Min checklista inför Barcelona

Barcelona är ju en stad som verkligen erbjuder allt! Storstad med mycket sevärdheter samtidigt som det är sandstrand & fiskehamn mot Medelhavet. Vi kommer att strosa runt i staden och ta dagarna som de kommer, bara njuta och uppleva. Men jag har iallafall gjort en lista med några saker som jag absolut vill se/uppleva:
 
1. Camp Nou, Europas största fotbollsarena som FCB spelar sina hemmamatcher på, det är tyvärr ingen match när vi är där men vi ska ändå dit och gå runt, se omklädningsrummen osv. 
2. La Rambla som är en lååång paradgata där det finns allt! Butiker, marknadsstånd, kanariefåglar, gatukonstnärer, caféer & restauranger
3. Uppleva Gaudis färgstarka arkitektur som jag förstått präglar egentligen hela staden? 
4. Äta tapas, såklart! 
 
Har ni något tips på vad man absolut inte får missa i Barcelona?



Kommentarer

Picasso Museum skulle jag vilja gå på :D

Åh vad roligt med Barcelona, vill så gärna besöka den staden!!

Åh såå kul!!

Åh vad roligt att åka till Barcelona! :D Har aldrig vart där :)


Kom ihåg






Trackback