Turbulens

Å hjälp. Nu är det en månad sedan jag sist skrev något här. Men alltså. Vet inte ens riktigt vart jag ska börja, men enkelt uttryckt så har jag en jobbig period i livet för tillfället. Varnar för ett deppigt inlägg men tycker ni det är ointressant får ni väl skrolla förbi helt enkelt. Som jag skrev sist så längtar jag extremt mycket hem till familjen, vi var nere hos dem förrförra helgen och det var härligt men jobbigt x1000 att säga hej då vid tåget.

 Jag känner att skolan är pisstråkigt och bara ett jobbigt moment, har faktiskt aldrig känt så förut. Eller ärligt talat så är allt numera jobbigt & tråkigt, inte bara skolan. Jag känner också att jag liksom 'sitter fast' medan alla andra tar steg framåt. När jag flyttade till Flen sa vi att vi skulle bo här i kanske 1-1,5år, nu har det gått över 2år och vi är inte ens i närheten av en flytt. Det är inte på något sätt Pontus fel, utan det är bara så det blivit, det har kommit andra saker emellan hela tiden och sen är ju ekonomi en stor del också. Jag har också känt att jag alltid prioriterar mig själv i sista hand och att jag sällan gör saker ensam eller bara för att JAG vill. Jag har försökt att ta mig ur det mönstret genom att åka iväg och göra saker som jag faktiskt vill göra med mina vänner. 

Det senaste har jag shoppat helt galet mycket mer än jag gjort på ett år, och samtidigt som det ger mig ångest för att jag tagit från sparkontot så ger det mig någon sorts tillfredsställelse. Kan inte riktigt förklara men nya kläder & prylar dämpar ångesten för ett tag. 

Snart fyller jag år, tätt efter min födelsedag kommer julafton som ska spenaderas hemma i Götene och därefter nyår med fina vänner. December ska bli en bra, rolig månad. Over and out




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback