Nationaldagen & sommarlov!

Hello sunshines! Idag är det nationaldagen, jag tycker faktiskt det är lite tråkigt att man inte firar det på samma sätt här som de gör i Norge. Nåväl. Jag och Pontus gick en långpromenad förut, närmare bestämt så gick vi en mil och när vi kom hem satte jag mig på balkongen och läste. Det är en sån befrielse att vara klar med hemtentan, förut när jag ställde undan böckerna kändes det som att axlarna sjönk ner en decimeter 😅 

- Ja, ni läste rätt. Jag är K L A R. Två terminer avklarade,"bara" fem kvar. Det känns som att det är en evighet tills jag tar examen, men de här två terminerna har gått i raketfart så förhoppningsvis gör de resterande också det. Stundtals har det varit grymt kämpigt och frustrerande, men till mesta dels har jag faktiskt haft roligt med mina nyfunna vänner! Till er som går och har funderingar på att börja studera har jag bara två ord - GÖR DET! Nu tar jag sommarlov 🌸😘 



Kommentarer
» MALIN

Njut ordentligt av ditt sommarlov! Det förtjänar du! Kram

» ISA

UNDERBAR känsla det där, men också lite tomt.. kom hem efter min sista tenta och ba "vad gör man när man inte är pluggstressad?? vad gör man med ledig tid?" haha helt lost ;) njut nu!!

Åh så roligt!!

Mysigt med en promenad :)

Var jättegärna med i min tävling och vinn den perfekta sommaraccessoaren! :)

http://amandaforsman.blo.gg/2016/june/tavla-och-vinn.html

Jag håller med dig, tycker det är himla tråkigt att nationaldagen inte uppmärksammas i Sverige!

» Julia

Åh vad skönt för dig!
sv: Ja visst är den så fin! kram

Skönt med sommarlov! :)

GRATULERAR :D :D Jag får semester 17/6, men det är ju så snart att jag blir alldeles fnissig ^^

Gud vad härligt!! :) Kramar tjejen!

Så skönt med sommarlov, mitt börjar på fredag!!
Det känns så tungt att gå upp och ta sig till skolan bara för att typ!

jag håller med. Norge firar sin nationaldag på ett så festligt sätt. I Sverige var det knappt någon hype över nationaldagen, tråkigt.
Men vilken fin bild förresten

Kram<3

Verkar som att du har haft det rätt så bra :)

» Alice

Åh vad kul att du är klar med hemtentan!!

vad roligt att du har sommarlov! njut innan nästa termin börjar :)

Åh vad härligt med sommarlov!! :D Jag längtar såå till min semester! :)

Superfin blogg!!!! Kram

» Bambi

Härligt med sommarlov, tjejen! Vad pluggar du för något? Jag är så sugen på att börja plugga USK så att jag kan få fast anställning på jobbet - men eftersom att jag och sambon är ute på andrahansmarknaden när det kommer till bostad så känns det lite läskigt. Tänk om det krisar med bostad så är man mitt uppe i världens tentaperiod liksom :O Det vore ju hemskt.

Svar: Ja väldigt skönt!! Jag läser till förskollärare 😄
Oj ja det kan jag förstå, då skulle man nog bli superstressad..! Meen jag tror sånt löser sig, klart du ska plugga, det är roligt (oftast) och precis som du skriver får man fast anställning efteråt!👍👍
Sandra

Åh vad härligt, bra jobbat! :D

Så fin bild!

Jag har veckans blogg på min blogg som du jätte gärna får delta i om du vill.
Om du inte redan är med :)

Ha en super bra dag!

» Sarah

aaa men är uppväxt där så har familjen där =)

Så skönt att äntligen ha sommarlov! :)

Bra jobbat!! Njut av lovet nu :D


Kom ihåg






Trackback