SVAR PÅ TAL

Jag får ofta frågan VARFÖR jag tycker om Turkiet/Alanya så mycket. Och grejen är den att, jag tycker om allt haha. Komma bort, folket som är där, vädret givetvis, och framför allt tycker jag om den personen som jag blir där. Mitt absolut 100% mest sanna och gladaste jag.

Ni som vart där frågar väl hur i helvete jag kan tycka om folket, men de är faktiskt inte illa alls. Dessutom när man är turist och bara går inne i centrum ser man bara de typiska turist turkarna som gör allt för att sälja kläder och tjäna pengar på turisterna, men om man svänger av mot en bakgata eller går så lite som 15min från centrum hittar man jätte fina människor. Lägenheten vi har ligger ju på den stora huvudgatan ata turk street, och jag håller absolut med om att folk på den gatan kan vara dryga. Men så fort jag går bakom huset våran lägenhet ligger i så är det sååå himla fina människor. Till exempel Yastin, han är 28 år skulle jag tro, restaurang ägare och hur bra som helst! Han hjälper oss med allt och är alltid lika go och glad, undrar jag något eller bara vill sitta där och prata och ta det lugnt så går det bra. Eller Can, som förövrigt ska gifta sig, som även han är jätte snäll och tar med mig på olika saker och har visat mig runt, han har visat mig hans favorit ställen i Alanya och hade han bott i Sverige hade han förmodligen varit en av mina bästa vänner.

Jaja nog om detta. Jag rekommenderar iallafall helt klart om Alanya om ni vill ha sol, bad, shopping och fest!



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback